Библиографическая карточка
Библиографическая карточка |< Первая   < Предыдущая   Список   Запись   Следующая >   Последняя >|   На главную

ЦОБ по ФКиС
ч. з.

Малоземов, О.Ю.
    Мотивация физкультурно-оздоровительной деятельности учащихся в контексте жизненных реалий = Motivation of Sports-Improving Activity of Pupils in Context of Vital Realities / О.Ю. Малоземов
    // Физ. культура: воспитание, образование, тренировка. - 2005. - № 2. - С. 17-22. - Библиогр.: с. 22 (20 назв.).

URL HTTP://sportlib.info/Press/FKVOT/2005N2/p17-22.htm

    -- 1. Поведение. 2. Жизнеобеспечение. 3. Здоровьесбережение. 4. Мотивация. 5. Двигательная деятельность. 6. Валеология. 7. Учащиеся. 8. Физкультурно-оздоровительная деятельность. 9. Социально-психологические аспекты. 10. Ценности. 11. Курсанты. 12. Противопожарная служба. 13. МЧС. 14. Личностные качества. 15. Имидж. 16. Таблица. 17. Психология физической культуры. 18. Социология физической культуры. 19. Motivation. 20. behaviour. 21. impellent activity. 22. Life supporting factors. 23. health preservation. 24. valeology.

    УДК 796.01:159.9            ГРНТИ 77.03.09
                                ГРНТИ 77.03.11
                                ГРНТИ 77.33.29

    At present, no uniform scientific concept revealing the essence of the factors which stipulate and shape the human behavior formed. Meanwhile, the importance of the behavioral factor among the other factors conditioning the human health has come to be considered utmost. In the present research the most significant living criteria for teenage students (senior school students, college students, cadets) and their connection with the individual physical and health improving activities have been investigated by the methods of a questionnaire survey. The results prove that students perceive health in its somatic (physical) aspect, while basic living criteria, motives to be healthy, and stressors are perceived in the psycho-social aspect. The research presents the data concerning the attitude of students to physical activities and physical training, the hindrances to individual health improvement, and the most acceptable health improving measures. The conclusion is made that motivation enhancement in health saving behavior is made possible when physical culture and physical activities realize the dominant socio-psychological motives of students.


Новый запрос


Вы можете оформить заявку на электронную доставку данного материала
или запросить условия по электронной почте:
sportlib@umail.ru