Библиографическая карточка
Библиографическая карточка |< Первая   < Предыдущая   Список   Запись   Следующая >   Последняя >|   На главную

ЦОБ по ФКиС
ч. з.

Романина, Е.В.
    Особенности формирования индивидуального стиля тренера в процессе профессиональной деятельности = Features of Formation of Individual Style of Trainer During Professional Work / Е.В. Романина, Е.А. Романин
    // Теория и практика физ. культуры. - 2006. - № 6. - С. 18-24. - Библиогр.: с. 24 (7 назв.).

URL HTTP://sportlib.info/Press/TPFK/2006N6/p18-24.htm

    -- 1. Деятельность спортивная. 2. Личностно ориентированный подход. 3. Психология когнитивная. 4. Стиль индивидуальный. 5. Деятельность творческая. 6. Потребность. 7. Когнитивные качества. 8. Деятельность профессиональная. 9. Рефлексия. 10. Активность познавательная. 11. Критерии. 12. Отношения межличностные. 13. Деятельность тренерская. 14. Ценности. 15. Методика исследования. 16. Мотивы. 17. Опросник. 18. Личностные качества. 19. Коммуникативная деятельность. 20. Диаграмма. 21. Деятельность управленческая. 22. Зависимость корреляционная. 23. Конфликт. 24. Тренинг. 25. Структура. 26. Кадры физкультурные. 27. Мышление. 28. Личность тренера. 29. Психология спортивная. 30. individual style. 31. professional work. 32. reflection. 33. Cognitive activity. 34. Criteria. 35. Hierarchy of motives.

    УДК 796.01:159.9            ГРНТИ 77.03.09
                                ГРНТИ 77.01.79

    The carried out analysis of the research of the problem of the style of individuality has shown, that in the historical aspect the style problems has developed first of all in the frameworks of cognitive psychology. In the authors' opinion, the style of individuality is not only the immanent characteristic of individuality: the social environment and training influence its formation. However on rather long terms of the ontogenesis development the style remains practically constant. it is practically impossible to create the situation in which a subject would get information only within the framework of the preferable ways of its perception and working up of the teaching material, , but it is necessary to create conditions in order a person could have an opportunity to develop any cognitive styles, especially at the initial stage of training. However they should not be dominating and suppress his style of individuality.


Новый запрос