Автор статьи отмечает, что в настоящее у офицеров недостаточная мотивация на педагогическую деятельность. Это негативно сказывается на качестве образовательного процесса в вузах Вооруженных Сил Российской Федерации. Задача совершенствования профессиональной подготовки офицеров к педагогической деятельности требует разработки и внедрения эффективной концепции их обучения. Автор отмечает, что концепция профессиональной подготовки офицеров к педагогической деятельности должна обеспечивать целенаправленное приобретение ими педагогических знаний, навыков, умений с постоянным развитием творчества и личностных качеств, необходимых преподавателям.
The author of article notes that in the present the officers have insufficient motivation to pedagogical activity. It negatively affects quality of educational process in higher education institutions of Armed forces of the Russian Federation. The problem of improvement of vocational training of officers to pedagogical activity requires development and introduction of the effective concept of their training. The author notes that the concept of vocational training of officers to pedagogical activity has to provide a purposeful acquiring of pedagogical knowledge, skills, abilities by them with continuous development of creativity and personal qualities necessary for teachers.