Библиографическая карточка |< Первая   < Предыдущая   Список   Запись   Следующая >   Последняя >|   На главную

ЦОБ по ФКиС
ч. з.

Серенко, А.И.
    Гетерогенность подростков по физическому развитию: методика выделения групп = Heterogeneity of Teenagers on Physical Development: Method of Groups Allocation
    // Физ. культура: воспитание, образование, тренировка. - 2000. - № 4. - С. 5-8. - Библиогр. (9 назв.).

URL HTTP://sportlib.info/Press/FKVOT/2000N4/p5-8.htm

    -- 1. Занятия физической культурой. 2. Подростковый возраст. 3. Индивидуальный подход. 4. Личность. 5. Состояние здоровья. 6. Антропометрические измерения. 7. Физическое развитие. 8. Физическая подготовленность. 9. Возрастные особенности. 10. Методика исследования. 11. Контроль комплексный. 12. Факторный анализ. 13. Таблица. 14. Образование профессиональное. 15. Образование педагогическое. 16. Педучилища. 17. Урок физической культуры. 18. Программа физического воспитания. 19. Дифференциация. 20. Функциональное состояние. 21. Возрастная динамика. 22. Статистика. 23. Анализ. 24. Оценка. 25. Teenagers. 26. Complex evaluation of physical development. 27. Heterogeneity. 28. Multidimensional statistical analysis.

    УДК 796.078                 ГРНТИ 77.03.13
                                ГРНТИ 77.01.73

    The individual approach to physical education was and still remains to be hard accessible ideal in public physical culture. However the differentiated approach is quite accessible for realization, but requires a lot of special researches. The 15-year's experience of work with the students of a pedagogical school has allowed to draw some results. The material for research is received as a result of the teenage girls sample's study. Total amount of sample contains of 232 girls. The sample of 48 teenagers, who have entered in a school in 1992, was studied in the most details, because the study proceeded within all four years of their education in social-pedagogical college. The allocated five groups of the teenagers with a various initial level of physical development and age dynamics have made a basis for development of differentiated lessons system.


Новый запрос


Вы можете оформить заявку на электронную доставку данного материала
или запросить условия по электронной почте:
sportlib@umail.ru