Библиографическая карточка
Библиографическая карточка |< Первая   < Предыдущая   Список   Запись   Следующая >   Последняя >|   На главную

ЦОБ по ФКиС
ч. з.

Медведев, В.А.
    Оздоровительные технологии физического воспитания школьников = Sanative Technologies of Pupils' Physical Education
    // Физ. культура: воспитание, образование, тренировка. - 2000. - № 4. - С. 20-24. - Библиогр. (6 назв.).

URL HTTP://sportlib.info/Press/FKVOT/2000N4/p20-24.htm

    -- 1. Беларусь. 2. Программа физического воспитания. 3. Оздоровительная направленность. 4. Учреждение общеобразовательное. 5. Физическое воспитание. 6. Урок физической культуры. 7. Двигательный навык. 8. Школьный возраст. 9. Состояние здоровья. 10. Функциональное состояние. 11. Индивидуальные особенности. 12. Упражнения физические. 13. Игровой метод. 14. Тренировка спортивная. 15. Средства и методы. 16. Нагрузка. 17. Интенсивность. 18. Адаптация. 19. Физиологические особенности. 20. Энергообеспечение. 21. Сердечно-сосудистая система. 22. Сила мышц. 23. Кардиореспираторная система. 24. Контроль медицинский. 25. Методика исследования. 26. Математические методы. 27. Опыт работы. 28. Physical loads. 29. Motor loads. 30. Pupils. 31. Sanative lessons. 32. Educational process. 33. Functional systems.

    УДК 796.078                 ГРНТИ 77.03.13
                                ГРНТИ 77.01.77
                                ГРНТИ 77.03.03

    The physical education is a social-pedagogical process directed to the achievement of physical perfection. The pupils' physical education's efficiency is determined appreciably by the priority approaches to the optimization of making components. The ratio of improving and developing components in educational process first of all should be determined by the physical health. Usual use of physical exercises, which realized on high rates of rhythmic contraction of the heart, is unacceptable for children having functional deviations in heart-vascular system. Thus, when the level of physical health is unsatisfactory the physical education should have sanative orientation. The submitted results of the research showed, that the optimization of sanative technologies should be based on the system approach. It concerns to all its elements. Only in this case it is possible to expect for the planned results on all components of the system of physical education.


Новый запрос


Вы можете оформить заявку на электронную доставку данного материала
или запросить условия по электронной почте:
sportlib@umail.ru