Библиографическая карточка |< Первая   < Предыдущая   Список   Запись   Следующая >   Последняя >|   На главную

ЦОБ по ФКиС
ч. з.

Неверкович, С.Д.
    Шахматы как предмет гуманитарного цикла в общеобразовательной школе = Chess As Subject of Humanitarian Cycle in Secondary School
    // Физ. культура: воспитание, образование, тренировка. - 2001. - № 2. - С. 11-15.

URL HTTP://sportlib.info/Press/FKVOT/2001N2/p11-15.htm

    -- 1. Мышление игровое. 2. Шахматы. 3. Школа общеобразовательная. 4. Гуманитарное содержание. 5. Личность. 6. Воля. 7. Индивид. 8. Учебный предмет. 9. Юношеский спорт. 10. Методика обучения. 11. Обучение развивающее. 12. Логико-дидактическая структура. 13. Психология педагогическая. 14. Методические рекомендации. 15. Индивидуальные особенности. 16. Психологические особенности. 17. Творческий подход. 18. Инновации.

    УДК 14                      ГРНТИ 37
                                ГРНТИ 77.29.66
                                ГРНТИ 77.03.23

    The purposes of this research were to unify chess and general education, to find with the help of chess the effective forms and methods of personality's development, reserves of education and training with accent on individual opportunities of a pupil of any psychological type and intellectual development. The chess humanizing of the education process helps to form the character, features and qualities of a pupil, helps in the educational process, in the achievement of harmony between inherent and acquired. The educational subject "chess" serves to motivations of education, interest, success, psychology and pedagogics of memory, attention, intellectual and emotional development.


Новый запрос


Вы может оформить заявку на электронную доставку данного материала
или запросить условия по электронной почте:
sportlib@umail.ru