Библиографическая карточка
Библиографическая карточка |< Первая   < Предыдущая   Список   Запись   Следующая >   Последняя >|   На главную

ЦОБ по ФКиС
ч. з.

Столбова, О.Г.
    Особенности влияния внеурочных занятий в рамках адаптивного физического воспитания на физическое состояние слабовидящих школьников 7 - 9 лет = Peculiarities of Influence of After-Hour Occupations within the Framework of Adaptive Physical Education of Physical Condition 7 - 9 Years Aged Visually Impaired Schoolchildren
    // Физ. культура: воспитание, образование, тренировка. - 2001. - № 3. - С. 49-52. - Библиогр. (10 назв.).

URL HTTP://sportlib.info/Press/FKVOT/2001N3/p49-52.htm

    -- 1. Физическое состояние. 2. Слабовидящие. 3. Программа физического воспитания. 4. Инвалиды-дети. 5. Младший школьный возраст. 6. Лечебная физическая культура. 7. Адаптивная физическая культура. 8. Внеурочные формы занятий. 9. Здоровье детей. 10. Физическая подготовленность. 11. Оздоровительный эффект. 12. Реабилитация инвалидов. 13. Дефектология. 14. Зрительный анализатор. 15. Патология. 16. Двигательные способности. 17. Методика исследования. 18. Анкетирование. 19. Коррекция движений. 20. Социально-психологические аспекты. 21. Ценностные ориентации. 22. Мотивация. 23. Учебное заведение специальное.

    УДК 615.825                 ГРНТИ 76.29.61
                                ГРНТИ 77.03.13
                                ГРНТИ 77.03.11
                                ГРНТИ 77.03.15.19
                                ГРНТИ 76.35.35

    The purpose of this study was the substantiation of the technique of after-hour occupations on physical culture with the 7-9 years aged visually impaired schoolchildren. The following methods were applied in the research: 1) For an estimation of the physical development - E. P. Sushko's technique (with the help of the centennial tables). 2) For an estimation of physical health - S. V. Khruchev's technique and the Harward step-test. 3) For an estimation of physical preparedness - 30 meters running, shuttle run 3x10 meters, six-minute run, jump in length, flexibility, quantity of inclinations for 30 seconds and the complex test for an estimation of the jump coordination. The improving efficiency of the developed program proved to be true not only by the positive changes of results of the experimental group (at P < 0, 05), but also by the superiority of visually impaired children over their practically healthy coevals in the majority of parameters of the physical health and the physical preparedness after experiment. The significant increase of the motivation to occupations level by physical culture was pointed also.


Новый запрос


Вы можете оформить заявку на электронную доставку данного материала
или запросить условия по электронной почте:
sportlib@umail.ru