Библиографическая карточка
Библиографическая карточка |< Первая   < Предыдущая   Список   Запись   Следующая >   Последняя >|   На главную

ЦОБ по ФКиС
ч. з.

Сиротин, О.А.
    Профилактика тревожности у первоклассников группы педагогического риска в процессе адаптации к школе на основе сочетания физических упражнений и психологического сопровождения = Preventive Maintenance of Uneasiness in First-Graders of Group of Pedagogical Risk During Adaptation to School on Basis of Combination of Physical Exercises and Psychological Support / Сиротин О.А., Бугров В.Г.
    // Физ. культура: воспитание, образование, тренировка. - 2002. - № 1. - С. 13-14. - Библиогр. (9 назв.).

URL HTTP://sportlib.info/Press/FKVOT/2002N1/p13-14.htm

    -- 1. Учреждение дошкольное образовательное. 2. Школа общеобразовательная. 3. Тестирование психологическое. 4. Упражнения общеразвивающие. 5. Внимание. 6. Психическая напряженность. 7. Возрастная психология. 8. Программа учебная. 9. Тревожность. 10. Адаптация. 11. Корреляционный анализ. 12. Дезадаптация. 13. Младший школьный возраст. 14. Профилактика. 15. Подвижные игры. 16. Упражнения дыхательные. 17. Упражнения статодинамические. 18. Релаксация. 19. Психотерапия. 20. Психогимнастика. 21. Игры. 22. Методика исследования. 23. Самооценка. 24. Эмоциональное состояние. 25. Физическое воспитание. 26. Preschool educational organization. 27. school. 28. Curriculums. 29. Preventive maintenance of uneasiness. 30. Group of risk.

    УДК 159.922.7/.8            ГРНТИ 15.31.31
                                ГРНТИ 77.03.13

    The aim of this article was the substantiation of the efficiency of the complex technique of the preventive maintenance of the uneasiness in first-graders of the pedagogical risk group. The technique developed by the authors is based on the use of traditional means of the physical culture accessible to each first-grader and on the use of nonconventional means, such as the static and dynamic exercises, the respiratory gymnastics and a relaxation, and on the use of the methods of the body focused psychotherapy, adapted for work with children and teenagers. There was the decrease on parameters "negativism", "uneasiness", "frustration", "difficulties of dialogue", "fears" as a result of the preventive work. The personal self-estimation of children became more adequate. The stability of the attention has increased; the level of the verbal-logic thinking has increased. There was the significant growth of children activity during occupations that promotes their best education activity.


Новый запрос


Вы можете оформить заявку на электронную доставку данного материала
или запросить условия по электронной почте:
sportlib@umail.ru