Библиографическая карточка
Библиографическая карточка |< Первая   < Предыдущая   Список   Запись   Следующая >   Последняя >|   На главную

ЦОБ по ФКиС
ч. з.

Сиваков, В.И.
    Подвижные игры как средство оптимизации психических свойств и состояний девочек 10 - 11 лет на уроках физической культуры = Spry Games as Means of Optimization of Mental Properties and Conditions of 10 - 11 Aged Girls at Lessons of Physical Culture
    // Теория и практика физ. культуры. - 2002. - № 10. - С. 14-16. - Библиогр. (6 назв.).

URL HTTP://sportlib.info/Press/TPFK/2002N10/p14-16.htm

    -- 1. Пубертатный период. 2. Психическое состояние. 3. Возрастные особенности. 4. Выносливость. 5. Гибкость. 6. Возрастная психология. 7. Школа общеобразовательная. 8. Подвижные игры. 9. Сенситивный период. 10. Таблица. 11. Физические качества. 12. Урок физической культуры. 13. Девочки. 14. Агрессивность детская. 15. Психическое напряжение. 16. Методика исследования. 17. Тревожность. 18. Быстрота движений. 19. Ловкость. 20. Сила. 21. Нервные процессы. 22. Физическое воспитание. 23. Методические рекомендации. 24. Spry games. 25. Puberal period. 26. sensitive period. 27. mental condition. 28. Mental property. 29. Physical merit. 30. lesson of physical culture. 31. girls.

    УДК 796.01:159.9            ГРНТИ 77.03.09
                                ГРНТИ 77.03.13
                                ГРНТИ 77.29.36

    The purpose of this research was the definition of the spry games effectiveness in the training of personality capacities and the decrease of mental intensity of girls at lessons of physical culture. The research was carried out on the base of Krasnoarmeyskaya school. 27 10-11 years aged girls participated in the experiment. The efficiency of spry games with the various orientation to physical capacities (power, dexterity, endurance, flexibility and speed) for the optimization of psychophysiological processes of schoolgirls at lessons of physical culture was defined in the research. The research was based on the following methods: the analysis of the scientific-methodical literature, the pedagogical supervision, questioning, a psycho diagnosis, the pedagogical experiment and methods of the mathematical and logic analysis. Spry games for the various physical merits influencing the personality of schoolgirls in the puberty of their age development were surveyed at the lessons of physical culture. The spry games were effective for the development of flexibility, dexterity, endurance, speed-power and power abilities. Games for speed did not promote the optimization processes in the training of personal properties and mental conditions in girls at lessons of physical culture in the current research.


Новый запрос


Вы можете оформить заявку на электронную доставку данного материала
или запросить условия по электронной почте:
sportlib@umail.ru