Библиографическая карточка
Библиографическая карточка |< Первая   < Предыдущая   Список   Запись   Следующая >   Последняя >|   На главную

ЦОБ по ФКиС
ч. з.

Шабалина, О.Л.
    Интеграция теоретической и практической составляющих общепедагогической подготовки учителя физической культуры в системе высшего профессионального образования = Integration of Theoretical and Practical Components of General Pedagogic Training of Teacher of Physical Culture in System of Highest Professional Education
    // Теория и практика физ. культуры. - 2002. - № 12. - С. 9-12. - Библиогр. (2 назв.).

URL HTTP://sportlib.info/Press/TPFK/2002N12/p9-12.htm

    -- 1. Теоретическая подготовка. 2. Учитель физической культуры. 3. Образование профессиональное. 4. Знания и умения. 5. Теория и методика. 6. Самостоятельная работа. 7. Научно-исследовательская работа. 8. Интеграция. 9. Образование высшее. 10. Педагогика. 11. Практика педагогическая. 12. Подготовка физкультурных кадров. 13. Вуз педагогический. 14. Педвуз. 15. Терминология. 16. Педагогическая деятельность. 17. Ценностные ориентации. 18. Личность студента. 19. Качество обученности. 20. General pedagogic training. 21. integrative approach. 22. teacher of physical culture.

    УДК 796.077.5               ГРНТИ 77.01.79.15
                                ГРНТИ 14.35.09
                                ГРНТИ 77.01.33

    The general pedagogic training of future teachers is the process of students' education in the system of educational occupations on pedagogical disciplines and its result is described by the certain level of development of the personality of a teacher, forming the pedagogical culture and mastering the operational sides of a teacher's activity. The qualitative perfection of the process and the result of a teacher's of physical culture training in the system of the highest pedagogical education demands the new scientific approach to its organization and the contents, which basic idea consists of the integrating of the education material to condense it, to make the necessary dependences and interrelations. The main and basic lack of the general pedagogic training of the students of the faculty of physical culture remains the disparity of its theoretical and practical components, making the gap between them. In the liquidation of this gap and disparity the main reserve of the improvement of general pedagogic training quality of students of the faculty of physical culture.


Новый запрос


Вы можете оформить заявку на электронную доставку данного материала
или запросить условия по электронной почте:
sportlib@umail.ru