Библиографическая карточка
Библиографическая карточка |< Первая   < Предыдущая   Список   Запись   Следующая >   Последняя >|   На главную

ЦОБ по ФКиС
ч. з.

Комков, А.Г.
    Формирование физической активности детей и подростков как социально-педагогическая проблема = Formation of Physical Activity of Children and Teenagers as Social-Pedagogical Problem / Комков А.Г., Антипова Е.В.
    // Теория и практика физ. культуры. - 2003. - № 3. - С. 5-8. - Библиогр. (31 назв.).

URL HTTP://sportlib.info/Press/TPFK/2003N3/p5-8.htm

    -- 1. Личность школьника. 2. Педагогический аспект. 3. Интеллект. 4. Социология физической культуры и спорта. 5. Детский возраст. 6. Подростковый возраст. 7. Образ жизни. 8. Активность физическая. 9. Ценностные ориентации. 10. Образование физкультурное. 11. Учреждение общеобразовательное. 12. Занятия физической культурой. 13. Физкультурно-спортивная деятельность. 14. Социальный аспект. 15. Понятие. 16. Социологическое исследование. 17. Здоровье детей. 18. Деятельностный подход. 19. Таблица. 20. Дисциплина учебная. 21. Мотивация. 22. Теоретический аспект. 23. Психологический аспект. 24. children. 25. Teenagers. 26. Lifestyle. 27. Physical activity. 28. Sociology of youth. 29. Pedagogics of physical culture. 30. sports education. 31. Values orientations.

    УДК 796.01:316              ГРНТИ 77.03.11

    Formation of physical activity of children and teenagers is an actual social-pedagogical problem. The solving of it in many respects depends not only on the health of the concrete person, but also on the well-being and prosperity of the country as a whole. Creating of conditions for the increasing of the level of physical activity of an individual, the society solves such global tasks, as the preservation of the nation gene fund and the maintenance of national safety. For the allocation of the sociological characteristics influencing the formation of physical activity, it is necessary to note, that the given kind of activity is the specially organized active system of mutual relation of a person with the world around. It is realized during the interaction and perfection of motor activity. For the allocation of the psychological characteristics influencing the formation of physical activity, it is important to note the process of subjective reflection of needs, motives and interests to motor activity. Comprehension of the necessity for motor activity determines the need for the development of skills, actions, concepts, knowledge and belief.


Новый запрос


Вы можете оформить заявку на электронную доставку данного материала
или запросить условия по электронной почте:
sportlib@umail.ru