Библиографическая карточка
Библиографическая карточка |< Первая   < Предыдущая   Список   Запись   Следующая >   Последняя >|   На главную

ЦОБ по ФКиС
ч. з.

Марчук, С.А.
    Некоторые аспекты здоровьесбережения студенческой молодежи = Some Aspects of Students' Healthsaving
    // Теория и практика физ. культуры. - 2004. - № 4. - С. 13-15. - Библиогр.: с. 15 (11 назв.).

URL HTTP://sportlib.info/Press/TPFK/2004N4/p13-15.htm

    -- 1. Миопия. 2. Близорукость. 3. Активность двигательная. 4. Психическая напряженность. 5. Аэробные функции. 6. Утомляемость. 7. Офтальмология. 8. Физическое развитие. 9. Физическое воспитание. 10. Студенты. 11. Здоровьесбережение. 12. Исследовательская работа. 13. Антропометрические показатели. 14. Зрение. 15. Тестирование. 16. Физические качества. 17. Работоспособность физическая. 18. Статическая координация. 19. Пространственная ориентация. 20. Анаэробное окисление. 21. Работоспособность. 22. Опорно-двигательный аппарат. 23. Центральная нервная система. 24. Профилактика заболеваний. 25. Контроль врачебный. 26. Образование высшее. 27. Health. 28. myopia. 29. short-sightedness. 30. Physical development. 31. Motor activity. 32. Conditional qualities. 33. Physical culture. 34. Students. 35. Intellectual exhaustion. 36. Mental intensity.

    УДК 61:796                  ГРНТИ 76.29.56
                                ГРНТИ 76.33.29
                                ГРНТИ 76.29.51
                                ГРНТИ 76.35.41
                                ГРНТИ 77.05

    The results of long-term researches of the author reflecting health, physical development and motor preparedness of the students, having myopia are presented in the article. The state of health and physical development of the inspected contingent on many parameters is lower than conditional characteristics. Thus at each third student with transition to the next educational year the deterioration of visual functions is observed. It is connected to the absence of valeological knowledges, skills, low adaptive ability of an organism and the reduced motor activity. The development of myopia, besides the set forth above reasons, is caused by the big stream of the visual-semantic information that causes intellectual exhaustion resulted in the increased uneasiness, and in some cases to the development of stress, especially in the examination period. Hence, it is necessary to create the complex of social-pedagogical actions, educational and improving orientation which will help students to adapt for new social conditions of student's life for the preventive maintenance of the revealed negative tendencies.


Новый запрос