Волошина, Л.Н. Игровые программы и технологии физического воспитания детей 5 - 7 лет = Game Programs and Technologies of Physical Education for 5 - 7 Years Aged Children // Физ. культура: воспитание, образование, тренировка. - 2003. - № 4. - С. 39-43.
-- 1. Детский возраст. 2. Младший школьный возраст. 3. Занятия на открытом воздухе. 4. Развитие психическое. 5. Подготовка атлетическая. 6. Психомоторные качества. 7. Диагностика. 8. Учреждение общеобразовательное. 9. Воспитание физическое. 10. Способности двигательные. 11. Подготовка технико-тактическая. 12. Подготовка морально-волевая. 13. Старший дошкольный возраст. 14. Система воспитания физического. 15. Социально-педагогические основы. 16. Игровая направленность. 17. Требования. 18. Программа физического воспитания. 19. Особенности возрастные. 20. Моторное развитие. 21. Игры подвижные. 22. Сложнокоординированные действия. 23. Интеллект. 24. Развитие физическое. 25. Гармоничное развитие личности. 26. Здоровый образ жизни. 27. Валеология. 28. Интерес к занятиям физической культурой. 29. Обучение движениям. 30. Эстафета. 31. Тесты. 32. Игра с мячом. 33. Игры спортивные. 34. Модель. 35. Методологический подход. 36. Схема. 37. Ценностные ориентации. 38. Рекомендации методические. 39. Game programs. 40. Physical education. 41. Game with elements of sports. 42. Structurally functional model. 43. Development of child. 44. motor abilities. 45. athletic training. 46. Technical-tactical training. 47. Moral-strong-willed training. 48. risk factors.
The program "Play for health", developed by the author, in the basis does not change existing educational standards, it is directed on the harmonious physical development of a child through familiarizing with sports and exercises in the view of the state of health, the level of physical preparedness and development. The program assumes the use of sports and exercises in the complex with other improving actions and focused on the formation of the independence, self-checking and skills to operate in a group of coevals, to care of a health. The positive effect from the realization of the program in many respects caused by the development of the methodological bases of the use of games with elements of sports in a complete pedagogical process at a kindergarden. The opportunities of the physical education extend due to the organization and planning of the development of motor abilities, the maximal approximation of occupations to the game activity, the conformity of their contents to the opportunities and preparedness of children. It makes the offered program perceived by all: children, tutors and parents.