Библиографическая карточка |< Первая   < Предыдущая   Список   Запись   Следующая >   Последняя >|   На главную

ЦОБ по ФКиС
ч. з.

Демидова, Е.В.
    Особенности формирования психических процессов детей в прогимназии = Features of Formation of Mental Processes of Children in Gymnasium
    // Теория и практика физ. культуры. - 2004. - № 8. - С. 50-51. - Библиогр.: с. 51 (5 назв.).

URL HTTP://sportlib.info/Press/TPFK/2004N8/p50-51.htm

    -- 1. Физическое воспитание. 2. Тесты. 3. Школа общеобразовательная. 4. Готовность психологическая. 5. Мышление. 6. Память. 7. Детский возраст. 8. Психические процессы. 9. Познавательный процесс. 10. Подвижные игры. 11. Умственная деятельность. 12. Средства физического воспитания. 13. Младший дошкольный возраст. 14. Старший дошкольный возраст. 15. Детский сад. 16. Оптимизация. 17. Игры сюжетные. 18. Эстафета. 19. Индивидуальные особенности. 20. Возрастные особенности. 21. Оценка. 22. Диаграмма. 23. Возрастная динамика. 24. Речевое поведение. 25. Половые особенности. 26. Работоспособность умственная. 27. Программа физического воспитания. 28. Психология детская. 29. Психология развития. 30. Возрастная психология. 31. Учреждение дошкольное образовательное. 32. 3 - 6 years old children. 33. Physical training. 34. mental processes. 35. cognitive processes. 36. outdoor games. 37. Intellectual serviceability. 38. Сенситивный период.

    УДК 796.078                 ГРНТИ 77.03.13
                                ГРНТИ 15.31.31

    The purpose of research was the studying of the age dynamics of the development of mental processes of 3-6-year-old children, bringing up in the gymnasium, and revealing of an opportunity of purposeful use of means of physical training for the optimization of these processes and training of a child for studying at school. In total it 175 persons: 81 - experimental and 94 - control groups are examined. As the control they studied the age parameters of mental development of children of other kindergartens. During the research the author developed the system of diagnostic cuts of cognitive activity of the pupils, including tests for an estimation of the level of development of perception, figurative and logic thinking, memory, speech. The psychological preparedness of a child for school was considered from the position of the intellectual, motivational and emotional - social preparedness. The studying of features of the age dynamics of the development of mental processes allows to carry out the individual - diifferentiated approach to the development and training of a child.


Новый запрос


Вы можете оформить заявку на электронную доставку данного материала
или запросить условия по электронной почте:
sportlib@umail.ru