Библиографическая карточка
Библиографическая карточка |< Первая   < Предыдущая   Список   Запись   Следующая >   Последняя >|   На главную

ЦОБ по ФКиС
ч. з.

Минбулатов, В.М.
    Цель в теоретико-методологических основах дидактики предмета "Физическая культура" = Purpose in Theoretical-and-Methodics Fundamentals of "Physical Culture" Subjects Didactics
    // Физ. культура: воспитание, образование, тренировка. - 1996. - № 3. - С. 26-31. - Библиогр.: с. 31 (33 назв.).

URL HTTP://sportlib.info/Press/FKVOT/1996N3/p26-31.htm

    -- 1. Содержание образования. 2. Мероприятия физкультурно-оздоровительные. 3. Режим дня. 4. Госстандарт образовательный. 5. Система физического воспитания. 6. Учебный процесс. 7. Теоретический аспект. 8. Методологический подход. 9. Дидактическое положение. 10. Дисциплина учебная. 11. Физическое воспитание. 12. Учитель физической культуры. 13. Анализ. 14. Урок физической культуры. 15. Педагогическая деятельность. 16. Понятие. 17. Цель. 18. Управление образованием. 19. Личность. 20. Педагогика. 21. Социальный аспект. 22. Диагностика. 23. Деятельностный подход. 24. Внеклассная работа. 25. Учреждение общеобразовательное. 26. school. 27. Physical culture. 28. system of physical education. 29. Instructing. 30. Teaching process.

    УДК 796.078                 ГРНТИ 77.03.13

    The aim of this theoretical study was to elaborate the little-studied problem of the purpose and its assumption in the theory and method of physical education. The theoretical analysis of special literature and curriculums, materials of discussions and questionairing, observation and analysis of physical culture lessons were used as the methods of this research. 627 teachers of physical culture acted as subjects. It had been revealed that purpose and purpose's assumption as the elements of pedagogical system of "Physical culture" and as an educational subject are weakly lightened in special literature. They are not elaborated in principle. The purpose's assumption can be considered as dominant didactic awkwardness for a teacher of physical culture. The starting concepts connected with the purposes of different levels in the technologies of physical culture instructing at school are determined. The rough formulating of purposes for limited cycles of instructing process's technologies are given.


Новый запрос


Вы можете оформить заявку на электронную доставку данного материала
или запросить условия по электронной почте:
sportlib@umail.ru