Библиографическая карточка
Библиографическая карточка |< Первая   < Предыдущая   Список   Запись   Следующая >   Последняя >|   На главную

ЦОБ по ФКиС
ч. з.

Синельников, О.А.
    Спортизация физического воспитания в школе: спортивное образование = Sporting Physical Education at Schools: Sport Education / О.А. Синельников, П.А. Хасти, А.В. Сычев
    // Физ. культура: воспитание, образование, тренировка. - 2004. - № 6. - С. 22-26. - Библиогр.: с. 26 (15 назв.).

URL HTTP://sportlib.info/Press/FKVOT/2004N6/p22-26.htm

    -- 1. Государственная политика. 2. Дисциплина учебная. 3. Ролевое взаимодействие. 4. Учитель физической культуры. 5. #Награды. 6. Социология физической культуры. 7. Школа общеобразовательная. 8. Спортизация. 9. Образование физкультурное. 10. Технологии педагогические. 11. Инновации. 12. Физическое воспитание. 13. Средства физического воспитания. 14. Принципы. 15. Культура спортивная. 16. Методика обучения. 17. Личность. 18. Зарубежный опыт. 19. Игры. 20. Урок физической культуры. 21. Команда спортивная. 22. Фэйр Плэй. 23. Модель. 24. Sportization. 25. Sport education. 26. Sport-oriented physical culture. 27. Innovative approach to teaching.

    УДК 796.078                 ГРНТИ 77.03.13
                                ГРНТИ 77.03.11
                                ГРНТИ 04.51.71

    This paper describes the potential for the Sport Education curriculum model as an appropriate pedagogy for the use in the Russian physical education. It acknowledges the place of the sports club in their great contributions to the soviet sport success, but also realizes that different issues come with different times. The sport education aims are to reproduce the key features of authentic sport, by helping students experience sport in its fullest sense in physical education. We mean that students are not only learners of skill and game play, but they become involved in the management and conduct of sport seasons by taking roles such as team manager, referee, coach, and statistician. It is hoped that through these experiences Russian students can achieve the same results that this model has brought to the students in many other countries. Certainly, in many ways the model is complementary to the current thinking in Russian physical education, but extends the options for teachers in the presentation of sport to students.


Новый запрос


Вы можете оформить заявку на электронную доставку данного материала
или запросить условия по электронной почте:
sportlib@umail.ru