Библиографическая карточка
Библиографическая карточка |< Первая   < Предыдущая   Список   Запись   Следующая >   Последняя >|   На главную

ЦОБ по ФКиС
ч. з.

Вавилов, Ю.Н.
    Концептуальные основы физического воспитания российских школьников в процессе их адаптации и акклиматизации к условиям влажного тропического климата : Ю.Н. Вавилов = Conceptual Bases of Physical Education of Russian Pupils During their Adaptation and Acclimatization to Conditions of Damp Tropical Climate
    // Физ. культура: воспитание, образование, тренировка. - 2005. - № 3. - С. 5-8.

URL HTTP://sportlib.info/Press/FKVOT/2005N3/p5-8.htm

    -- 1. Республика Куба. 2. Россия. 3. Учреждение общеобразовательное. 4. Жаркий климат. 5. Режим дня. 6. Школьный возраст. 7. Климатические условия. 8. Физическое воспитание. 9. Адаптация. 10. Акклиматизация. 11. Урок физической культуры. 12. Физическая подготовленность. 13. Таблица. 14. Возрастные группы. 15. Частота сердечных сокращений. 16. Психофизиологические особенности. 17. Нагрузка физическая. 18. Динамика. 19. Заболеваемость. 20. Возрастная физиология. 21. Выносливость. 22. Структура. 23. pupils. 24. Physical education. 25. Climate-geographical conditions. 26. Welfare conditions. 27. Republic Cuba. 28. Adaptation. 29. Hot climate. 30. Acclimatization.

    УДК 796.078                 ГРНТИ 77.03.13
                                ГРНТИ 34.39.51

    In this research with the help of the system analysis separate components of physical training and lifestyle of pupils in new climate-geographical and welfare conditions of residing were studied in the view of their general adaptation to the unusual conditions of life and activity. In new conditions of residing (the republic Cuba) Russian pupils, especially of senior school age, had the distinct tendency of the decrease of duration of all kinds of motor activity, except the occupations of swimming. Children of younger school age, according to the researches of the author, did not differ from coevals in Russia on the time of occupations on the open area, the use of racing exercises and the walks. The children of younger school age keep on forming in the new conditions of residing. At senior pupils the breaking of the stereotypes of life and activity, already fixed earlier, that is the processes of social-cultural, physiological, motor adaptation go the more difficult, than more mature pupils become.


Новый запрос


Вы можете оформить заявку на электронную доставку данного материала
или запросить условия по электронной почте:
sportlib@umail.ru