Библиографическая карточка
Библиографическая карточка |< Первая   < Предыдущая   Список   Запись   Следующая >   Последняя >|   На главную

ЦОБ по ФКиС
ч. з.

Попов, Г.Г.
    Биологические подходы к повышению эффективности обучения детей двигательным действиям = Biological Aspect of Raising the Efficiency of Teaching Children to Motor Actions / Г.Г. Попов
    // Физ. культура: воспитание, образование, тренировка. - 2006. - № 1. - С. 2-4.

URL HTTP://sportlib.info/Press/FKVOT/2006N1/p2-4.htm

    -- 1. Дошкольный возраст. 2. Двигательные действия. 3. Возрастная физиология. 4. Упражнения физические. 5. Методика обучения. 6. Эффективность. 7. Психофизиологические особенности. 8. Индивидуальные особенности. 9. Нервная система. 10. Моторика. 11. Таблица. 12. Биологический аспект. 13. Детский возраст. 14. Начальное обучение. 15. Физиология движений. 16. Preschool age. 17. Physical culture. 18. teaching. 19. Efficiency. 20. Psychophysiological peculiarities.

    УДК 612.66/.68              ГРНТИ 34.39.51

    The author investigated some methods of increasing the efficiency in teaching of preschool aged children to the exercises technique. On the first stage of the author's work the experimental factor were the methods of training based on the psychophysiological peculiarities of the power level and activity of children's nervous system. On the second stage the experimental factor was a special dosed training before the teaching and oral accompaniment of the physical exercise. It was proved that the teaching methods based on the psychophysiological peculiarities are more effective on the stage of training and improving. The efficiency increases in the case when a child accompanies his physical activities with oral speech.


Новый запрос


Вы можете оформить заявку на электронную доставку данного материала
или запросить условия по электронной почте:
sportlib@umail.ru