Шишова, Н.С. Феномен игрофикации как фактор формирования виртуальной идентичности в киберспорте (постановка проблемы) = Gamification As The Factor Forming The Virtual Identity In Esport / Шишова Наталья Сергеевна, Санагурский Дмитрий Юрьевич // Спортив. психолог. - 2016. - № 2 (41). - С. 34-37.
Представлен относительно новый термин - игрофикация, который появился в современном научном словаре в последнее десятилетие XXI века. Как феномен современной массовой культуры, игрофикация сочетает в себе элементы и технологии различных гуманитарных дисциплин: культурологии, философии, теории игр, маркетинга, социологии. Рассмотрены основные направления исследований феномена игрофикации в современной научной литературе.
This reference dedicated to newish term - gamefication which appeared in modern scientific dictionary in last decade of ХХІ century. Gamefication, such as phenomenon of contemporary mass culture includes elements and technologies of differently humanitarian subjects: cultural research, philosophy, theory of games, marketing, sociology. Basic areas of exploring by gamefication’s phenomenon in modern scientific literature take apart in this project.