Исторические аспекты появления кинезиологии в Московской школе не вызывают сомнения В.Б. Коренберг (1924-2012), В.Б. Бальсевич. Проведенные исследования в Ленинградской школе говорят о параллельности поисков в кинезиологии по проблеме управления двигательными действиями человеком. В.Г. Стрелец (1920-2009) занимался изучением самоуправления статодинамических состояний в различных внешних условиях, интегрируя в единое целое научные знания биологии, психологии, биомеханики, педагогики, антропологии и технических наук. К модели регулирования двигательной деятельности он предлагает применять следующие шесть принципов: принцип обратимости; принцип оптимальной готовности; принцип минимизации; принцип максимизации; принцип непривычности; принцип привычности.
Historical aspects of emergence of kinesiology at the Moscow school V. B. Korenberg (1924-2012), V. B. Balsevich don't raise doubts. The researches at the Leningrad school tell about parallelism of searches in kinesiology in a problem management of motion physical actions of the person. V.G. Strelets (1920-2009) was engaged in self-control studying the statodinamic of states in various external conditions, integrating into a whole scientific knowledge of biology, psychology, biomechanics, pedagogics, anthropology and technical science. It is offered to apply the following six principles to model of regulation of motive activity: principle of reversibility; principle of optimum readiness; principle of minimization; principle of maximizing; principle of a strangeness; principle of habitualness.
|