В статье рассматриваются возможности новых учебных дисциплин, введенные в общеобразовательные школы Узбекистана в период Независимости, способствующие формированию чувства любви и гордости своей Родиной, национальной принадлежности, познание учащимися старших классов вековых противоречий между добром и злом, добродетелью и жестокостью, созиданием и разрушением; последовательного внедрения в его сознание определенных принципов и компонентов идеологии трудовое воспитание, которое формирует у каждого человека глубокого уважения к добросовестному труду на благо человека и на общее благо.
The article discusses the possibility of new disciplines introduced in the secondary schools of Uzbekistan in the period of Independence, contributing to the sense of love and pride for their Homeland, national identity, understanding by high school students of the old-age conflict between the good and evil, virtue and cruelty, creation and destruction; consistent implementation in his or her consciousness of the certain principles and components of the ideology of vocational education, which forms for each person a deep respect for the conscientious work for the benefit of man and common good.
|