В статье представлены результаты тестирования офицеров, поступающих в адъюнктуру. Мы отвергаем произвольное назначение темы диссертационного исследования адъюнкта, и предлагаем выбор темы назначать в соответствии с его структурой интеллекта, тем самым мы изначально мотивируем адъюнкта для работы над "удобной" для него темы. Входное тестирование психологической адаптированности показало, что все адъюнкты имеют заниженную самооценку, неуверенность в своих силах и нуждаются в психолого-педагогической поддержке со стороны научного руководителя или тьютора.
Results of testing of the officers entering the graduate military course have been presented in the article. We reject any arbitrary topic of the dissertation research of the graduated in a military academy, and we suggest the appointing of the choice of the subject according to the structure of the intelligence, thereby we initially motivate the graduated in a military academy for work over "convenient" subject for him. Entrance testing of the psychological adaptation has shown that all graduates in a military academy have the underestimated self-assessment, the uncertainty in the forces and they need in psychology and pedagogical support from the research supervisor or the tutor.