Библиографическая карточка |< Первая   < Предыдущая   Список   Запись   Следующая >   Последняя >|   На главную

ЦОБ по ФКиС
ч. з.

Кудрявцев, М.Д.
    Психофизиологические показатели студентов высших учебных заведений с разным уровнем физической подготовленности = Psychophysiological Indicators of Students of Higher Educational Institutions With Different Level of Physical Readiness / Кудрявцев М.Д., Кузьмин В.А., Копылов Ю.А.
    // Науч.-спортив. вестн. Урала и Сибири. - 2014. - № 1 (1). - С. 30-35. - Библиогр.: с. 34-35 (11 назв.).

URL HTTP://lib.sportedu.ru/Press/NSVUiS/2014n1(1)/p30-35.pdf

    -- 1. Физическое воспитание - Образование высшее профессиональное - Студенты - Возрастные особенности - Физическая подготовленность - Уровень подготовленности - Двигательные качества - Физические качества - Занятия физической культурой - Социальный аспект. 2. Психофизиология - Психофизиологические показатели - Интерес к занятиям физической культурой - Физиологические показатели - Работоспособность физическая - Личностные качества.

    УДК 796.078                 ГРНТИ 77.03.13
                                ГРНТИ 15.21.35

    Выявлено, что уровень двигательной подготовленности студентов коррелирует с физиологическими показателями, показателями педагогической характеристики и показателями интереса к занятиям физической культурой.

    The analysis of literature showed that a number of psychophysiological indicators of students of higher educational institutions doesn't meet the modern requirements that reduces level of mastering students of a program material on physical culture. Research of a level of development of the main motive qualities (speed of movements, dexterity, high-speed and power indicators, muscular force, the general endurance and flexibility), indicators of the pedagogical characteristic (aggression, emotional stability, concentration of attention, commitment, interest to occupations by physical culture) is conducted, physiological indicators (vital capacity of lungs, force of muscles of the right and left brush, time of a delay of breath on a breath, frequencies of warm reductions in rest, physical working capacity), students have 18-20 years. Comparison of psychophysiological indicators of students with lower and higher level of development of motive qualities is carried out. It is revealed that level of motive readiness corresponds to physiological indicators, indicators of the pedagogical characteristic and indicators of interest to occupations by physical culture. The obtained data indicate the need of creation of educational process on physical training according to level of physical readiness of students of higher educational institutions.


Новый запрос


Вы можете оформить заявку на электронную доставку данного материала
или запросить условия по электронной почте:
sportlib@umail.ru