Библиографическая карточка
Библиографическая карточка |< Первая   < Предыдущая   Список   Запись   Следующая >   Последняя >|   На главную

ЦОБ по ФКиС
ч. з.

Татамиров, М.Н.
    Содержание и структура готовности курсантов вузов внутренних войск МВД России к военно-профессиональной деятельности = Contents and structure of readiness of cadets of higher education institutions of Internal Troops of the Ministry of Internal Affairs of Russia to military professional activity
    // Учен. зап. ун-та им. П.Ф. Лесгафта. - 2013. - № 3 (97). - С. 183-189. - Библиогр. (21 назв.).

URL HTTP://lesgaft-notes.spb.ru/files/3-97-2013/p183-189.pdf

    -- 1. Модель педагогическая. 2. Готовность. 3. Военно-профессиональная деятельность. 4. Курсанты. 5. #вузы внутренних войск МВД России. 6. Подготовка. 7. #Pedagogical model. 8. #Readiness. 9. #Military professional activity. 10. Cadets. 11. #higher education institutions of internal troops of the Ministry of Internal Affairs of Russia. 12. Preparation.

    УДК 378                     ГРНТИ 77.

    В статье представлены результаты исследований автора по разработке модели процесса формирования готовности у курсантов вузов внутренних войск МВД России к военно-профессиональной деятельности. Данная модель раскрывает связь между педагогическими элементами процесса формирования готовности у курсантов вузов внутренних войск МВД России к военно-профессиональной деятельности. Наличие тесного взаимодействия, а также органичной связи компонентов модели служит основанием для того, чтобы во взаимодействии с образовательной средой эта модель обладала качественной определенностью по формированию готовности у выпускников к военно-профессиональной деятельности. Содержание и структура готовности выпускников вузов внутренних войск МВД России обусловливает условия и механизмы для эффективной военно-профессиональной деятельности.

    Results of researches of the author on development of model of process of formations of readiness among the cadets of higher education institutions of internal troops of the Ministry of Internal Affairs of Russia to military professional activity have been presented in the article. This model opens correlation between pedagogical elements of process of formation of readiness at cadets of higher education institutions of internal troops of the Ministry of Internal Affairs of Russia to military professional activity. Existence of close interaction, and also organic communication of components of model forms the basis in order that in interaction with the educational environment this model possessed qualitative definiteness on readiness formation at graduates to military professional activity. The content and structure of readiness of graduates of higher education institutions of internal troops of the Ministry of Internal Affairs of Russia causes conditions and mechanisms for effective military professional activity.


Новый запрос