Библиографическая карточка
Библиографическая карточка |< Первая   < Предыдущая   Список   Запись   Следующая >   Последняя >|   На главную

ЦОБ по ФКиС
ч. з.

Ахватова, Ю.Р.
    Модель психолого-педагогического сопровождения профессионального становления сотрудников ГПС МЧС России в пожарных частях = Model of psychology-pedagogical support of professional formation for the employees of the State fire service of the Ministry of Emergency situations of Russia in fire brigades
    // Учен. зап. ун-та им. П.Ф. Лесгафта. - 2011. - № 10 (80). - С. 32-36. - Библиогр. (4 назв.).

URL HTTP://lesgaft-notes.spb.ru/files/10-80-2011/p32-36.pdf

    -- 1. Сопровождение психолого-педагогическое. 2. Профессиональное становление. 3. #сотрудники ГПС МЧС России. 4. Модель. 5. #Psychology-pedagogical support. 6. #Professional formation. 7. #employees of the State fire service of the Ministry of Emergency Situations of Russia. 8. Model.

    УДК 378                     ГРНТИ 77.

    В статье представлены материалы исследований автора по обоснованию модели психолого-педагогического сопровождения профессионального становления сотрудников ГПС МЧС России в пожарных частях. Основанием для разработки данной модели послужили причины, снижающие эффективность профессионального становления сотрудников ГПС МЧС России в пожарных частях: отсутствие необходимой мотивации у сотрудников ГПС МЧС к освоению профессиональной деятельности; несовпадение необходимых и имеющихся ценностных ориентаций на профессию у преобладающего числа вновь набранных в пожарные части сотрудников ГПС МЧС; декларирование формирования профессионально важных и личностных качеств у сотрудников ГПС МЧС в период их профессионального становления и отсутствие технологий их развития в учебной процессе пожарной части; отсутствие эффективных методов моделирования профессиональной деятельности для формирования навыков тушения пожаров, спасения людей и ликвидации чрезвычайных ситуаций. Автором экспериментально подтверждена высокая эффективность разработанной модели психолого-педагогического сопровождения профессионального становления сотрудников ГПС МЧС России в пожарных частях.

    The article presents the materials of author researches on substantiation of psychology-pedagogical support model of professional formation for the employees of the State fire service of the Ministry of Emergency Situations of Russia in fire brigades. The following reasons, reducing efficiency of professional formation of employees of the State fire service of the Ministry of Emergency Situations of Russia in fire brigades, have served as the basis for working out the given model: absence of necessary motivation among the employees of the State fire service of the Ministry of Emergency Situations to professional work mastering; discrepancy of necessary and available valuable orientations to profession among the prevailing number of employees of the State fire service of the Ministry of Emergency Situations; declaration of formation of professionally important and personal qualities at employees of the State fire service of the Ministry of Emergency Situations in their professional formation and absence of technologies of their development in educational process for the fire brigade process; absence of effective methods for modeling of professional work for formation of skills of suppression of fires, rescue of people and liquidation of emergency situations. The author experimentally confirms high efficiency of the developed model of psychology-pedagogical support of professional formation of employees of the State fire service of the Ministry of Emergency Situations of Russia in fire brigades.


Новый запрос


Вы можете оформить заявку на электронную доставку данного материала
или запросить условия по электронной почте:
sportlib@umail.ru