Библиографическая карточка
Библиографическая карточка |< Первая   < Предыдущая   Список   Запись   Следующая >   Последняя >|   На главную

ЦОБ по ФКиС
ч. з.

Северин, Н.Н.
    Педагогическая технология формирования профессионализма у сотрудников ГПС МЧС России = Pedagogical technology of formation of professionalism at employees of the State Fire Service of the Ministry of Emergency situations of Russia / Северин Н.Н., Дамаев Е.В.
    // Учен. зап. ун-та им. П.Ф. Лесгафта. - 2011. - № 10 (80). - С. 166-170. - Библиогр. (4 назв.).

URL HTTP://lesgaft-notes.spb.ru/files/10-80-2011/p166-170.pdf

    -- 1. Профессионализм. 2. #сотрудники ГПС МЧС России. 3. #Педагогическая технология. 4. #Компоненты профессионализма. 5. #Professionalism. 6. #employees of the State fire service of the Ministry of Emergency Measures of Russia. 7. #Pedagogical technology. 8. #Professionalism components.

    УДК 378                     ГРНТИ 77.

    В статье представлены материалы исследований авторов по обоснованию педагогической технологии формирования профессионализма у сотрудников ГПС МЧС России. Авторы, при организации педагогического эксперимента учитывали, что профессионал в сфере пожарной безопасности - это человек в целом. Поэтому при разработке технологии и рассмотрении профессионализма, следует учитывать все уровни развития специалиста пожарной безопасности: индивидуальный; уровень личности; субъектный и уровень индивидуальности. Изучение профессионализма у специалиста пожарной безопасности следует начинать с анализа свойств и характеристик профессионала, обеспечивающих высокие показатели его профессиональной деятельности. В статье представлены экспериментальные данные, подтверждающие высокую эффективность разработанной педагогической технологии формирования профессионализма у сотрудников ГПС МЧС России.

    The article presents the materials of author's researches on substantiation of pedagogical technology of formation of professionalism among the employees of the State fire service of the Ministry of Emergency Situations of Russia. Authors, at the organization of pedagogical experiment considered that the professional in sphere of fire safety is a person as a whole. Therefore, by working out the technology and under professionalism consideration, it is necessary to take into account all levels of development of the expert of fire safety: the individual; level of the person; subjective and individuality level. Studying of professionalism among the expert of fire safety should begin with the analysis of the properties and characteristics of the professional, providing high indicators of his professional work. The article presents the experimental data, confirming high efficiency of developed pedagogical technology of formation of professionalism at employees of the State fire service of the Ministry of Emergency Situations of Russia.


Новый запрос


Вы можете оформить заявку на электронную доставку данного материала
или запросить условия по электронной почте:
sportlib@umail.ru