В статье обсуждается проблема методического обеспечения стандартов по дисциплине "Физическая культура и спорт". Показано, что имеющееся противоречие между технологическими сдвигами и запаздывающей трансформацией методического обеспечения, становится одним из факторов, препятствующих устойчивому инновационному развитию дисциплины. В локациях перехода на новые стандарты выделены процессы структурного развития дисциплины в системе высшего образования. Фонды образовательных стандартов рассмотрены как регуляторы трансформации дисциплины, ориентированной на конъюнктуру рыночного позиционирования физкультурно-спортивных услуг.
The article discusses the problem of the methodological support for Physical Education. It has shown that the existing contradiction between the technological shifts and the lagged transformation of the methodological support becomes one of the factors hindering the sustainable innovative development of the discipline. In the framework of transition to the new standards, the processes of structural development of the discipline in higher education system have been identified. The sets of learning standards have been considered as the regulators of the discipline modification, which are aimed at market services in the field of the physical education and sports.